Jobannoncens abc

Sender jobannoncen de rigtige signaler om jeres virksomhed? Og er teksten overbevisende og troværdig? 

En jobannonce har tre lag - de skal samarbejde hvis annoncen skal virke overbevisende:

1) tekstens ydre: typografi, grafik, farver m.m..

2) indholdet

3) tekstens stil – fra ordlyden over graden af personlighed og helt ned til stavningen.

Alt tæller med i det helhedsindtryk annoncen udsender. Hvis en virksomhed for eksempel kalder sig ung, dynamisk og fremadskuende, men tekstens tone, stavning og tegnsætning er gammeldags eller støvet, taler de to lag imod hinanden. Hvad skal modtageren så tro på – det der står på eller mellem linjerne? Alle tror mere på det teksten viser, end på det den påstår.

Denne bog giver konstruktive råd om især den sproglige udformning af jobannoncer. 
48 side
Pris: 100 kr. plus forsendelse. Mail til: post@kirsten-rask.dk

Læs min kronik fra Politiken: Det lille 'men' er et fuldkommen magisk ord - om et uundværligt hverdagsord med stort kreativt potentiale (med min tegnsætning, ikke Politikens):

Det magiske ’men’

Rask Kommunikation · Kirsten Rask · Tåstrupvej 257, 4340 Tølløse · Tlf. 58 85 85 02 / 20 29 92 43 · post@kirsten-rask.dk

Powered by Søgaard & Co.